26 Şubat 2013 Salı

Çanlar TOP İçin Çalıyor

   
    Son zamanlarda TOP'ı görmeye katlanamamaya başladım. Arada bana gelirler böyle, bir süre sayıp sövdükten sonra ya yeni bir resmini görür, ya da bir konserde izler barışırdım kendimce TOP'la ama bu sefer öyle olmuyor. Ne havaalanı resimleri ne de izlediğim Alive Tour dvdsi geçirmiyor ona olan sinirimi. "Sen oturduğun yerden sinirlensen ne yazar sana ne? Hem sen kim oluyorsun ki?" diyebilirsiniz ama sinirlendiğim gerçeğini değiştirmiyor.
   Aslında sinirim ta Alive promosyonlarına dayanıyor. Şu hayatta en nefret ettiğim şeylerden biri birisinin bana yaptığı işi zorla yaptığı hissini vermesi. Misal bir bankaya giderim gişedeki kadın bin bir afrayla yapar işimi. Ben de sinir olurum çünkü o onun işi. Bana mı sordu sevmediği mesleği seçerken? bana surat yapmaya ne hakkı var? İşte aynı haltı TOP da yiyor son 1 senedir.
   Kore konserinde sanki sahneye sürüklenmişcesine bin bir suratla sahnede durmuştu(bakın durmuştu diyorum çünkü sadece durdu o kadar!) Konser sonrası twitterda bazı mal blacjackler #GoodbyeTOP diye trending yapmışlardı. O zaman çok sinirlenmiştim çünkü Yg'nin söylediğine göre TOP hastaydı. Evet hastalığının konser gününe denk gelmesi büyük bir talihsizlikti çünkü Koreli fanlar o konseri 1 yıldır bekliyorlardı ve böyle bir Top görmeyi hak etmiyorlardı ama sonuçta bu bir hastalık durumuydu ve hoş görülmesi gerekiyordu. TOP'ın hastalığının 1 yıl süreceğini nereden tahmin edebilirdim ki?
    2012 yılında Big Bang Kore tarihinde görülmemiş bir büyüklükte bir konser turu yaptı ve dünyanın büyük bir kısmındaki fanlarıyla buluştu. Peki fanların yıllarca hayalini kurdukları ve hatırı sayılır paralar ödedikleri bu konserlerde kendini vererek, azıcık da olsa çaba göstererek ortaya bir şeyler koymaya çalışan bir TOP'ı görmeyi hak etmiyorlar mı? Kafana sevimli bir şapka taktın, gittin Daesung'u ıslattın ve misyonun tamamlandı öyle mi? Paşamız bir kaç ingilizce cümle hazırlayıp fanlarla iletişime geçme zahmetinde bile bulunmamış. Sadece yakışıklı heykel gibi sahnede duruyor. Benim bir zamanlarda tanıdığım sadece yakışıklılığıyla tanınmak istemeyen rape kendini adamış TOP bu değil.
    Biz vipler başkaları playback yapınca ya da sahnede çuvallayınca  dalga geçmeyi iyi biliyoruz ama bence 2012'nin en berbat 2 performansı Big Bang'den geldi. Birisi Çin'de katıldıkları moda şovundaki performansları, bir diğeri de A-Nation konseri. A_Nation konseri sonrası yine TOP'ın isteksizliği tartışma konusu olunca TOP fanları hafta içi Alumni çekimlerinde ve hafta sonları da konserde olduğunu, bu tempoda kimsenin enerjik olamayacağını söyleyerek savunmuştuk TOP'ı. Birkaç gün sonra öğrendik ki 2 hafta önce yönetmen krizinden ötürü Alumni çekimleri durmuş yani paşamızın 2 hafta dinlenmiş haliymiş o!
   Seul Müzik ödüllerindeki isteksiz tavrı, çalışmadığı halde Gaon Müzik Ödüllerine katılmaması... liste uzar gider. Eğer ki artık Big Bang grubunun bir parçası olmak istemiyorsan ayrıl.Oyuncu mu olmak istiyorsun ol! Ama şunu unutma ki sen bir oyuncu olarak kendini ispatlamış bir insan değilsin. Into the Fire'daki rolünle şansın yerinde gitti ama hala bir diziye katılacağın dedikodusu çıkınca, knetizenler diziyi katledeceğinden bahsediyor. Aktör olmadan aktör tribine girdin sen.
   TOP o gereken hırsı oyunculuk konusunda da göstermiyor açıkcası. Alumni promosyonları başlamadan önce bir dizi çekebilirdi ama o Japonya'ya alışveriş yapmayı tercih etti. Haziranda Alumni promosyonları başlayacak, sonrasında YG fanily dünya turu başlayacak. Son olarak da Big bang albüm hazırlıkları başlayacak ve TOP'a dizi ya da başka bir film çekecek bir zaman kalmayacak.
   TOP oyunculuk yapmış ya da şarkı söylemiş benim için gerçekren önemli değil. Benim tek önemsediğim kısım yaptığı işi severek yapması ve sahnede surat asmaması.Bu tarz hareketleri yüzünden TOP'ın fan kitlesi gittikçe azalıyor. Farkındaysanız twitterda çeviri yapan Koreli viplerin büyük kısmu GD fanı ya da diğer üçlünün fanı. ben hiç doğru düzgün bilgili bir TOP fanı kvip ile karşılaşmadım. TOP sırtını fandoma değil halkın geneline yslamak istiyor ama unutmamak lazım ki halk en ufak bir skandalda ünlülere sırtını dönüyor fandomların aksine. ayrıca 2010 yılından bu yana halkın gözündeki popülaritesini de yitiriyor. Misal 2010 yılında Mnet'in binlerce kişiyle yüz yüze yaptığı anketlerde en popüler 4. idol iken 2012 yılında 14. sıraya düştü. Çektiği solo reklamlara baktığımızda da durum pek iç açıcı değil. 2012 yılını bir tek Fubu reklamıyla geçirdi TOP ve onu da bu sene kaybetti.
     Belki de Alumni çok başarılı olur ve TOP da bu filmden sonra bir oyuncu olarak kariyerini sağlamlaştırır ama eğer Alumni gişede gümlerse bu rol TOP'ın sinemalarda oynadığı son başrol olur. Bir daha da hiç bir yapımcı onu başrol seçerek riske girmez. Fanların fazlalığı gişe de gözle görülür bir fayda getirmez bu yüzden viplere de güvenemez TOP. Jaejoong'un son filmi 200 bin gişe yaptı. Neymiş demek ki popüler idol=/= gişede başarı.
     Nereden bakarsam bakayım eğer böyle devam ederse ne TOP'ın durumu ne de geleceği pek parlak görünmüyor gözüme. En kısa zamanda silkinip kendine gelmesi dileğiyle.


5 yorum:

  1. Ellerine sağlık yazı çok doğru olmuş.Ancak bu bir geçiş dönemi olabilir,uzun sürenlerinden :D Her ne kadar TOP şu an fanları için umutsuz vaka gibi görünüp,kendiyle beraber insanları bunalıma soksa da geçici diye düşünüyorum.Herkes işini doğru düzgün,oflanmadan yapmalı aksi halde ben de rahatsız oluyorum.Ancak bir bankadaki kadınla TOP aynı şeyi yapmıyor.TOP'ın yüklendiği görev çok daha ağır o da sıkılmış olabilir bundan.Diğer üyeler neden böyle bir şey yaşamadı diye sorarsan da herkes aynı değil.Geçecek ablası onun bu ergen bunalımlı hali inanıyorum,en azından askere gitme zamanları gelmeden bunu aşacağını düşünüyorum.Kötü bir şey de yaşamış olabilir bizim bilmediğimiz.Yine de ne yaparsa kendi seçimi ve etrafında ailesi var çok kötü bir durum sezerlerse müdahele edeceklerini düşünüyorum.Dediğin gibi umarım en kısa sürede silkelenip kendine gelir.(GELECEK :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçiş dönemi dediğin 3 ay olur 5 ay olur. Bizimki 1 yılı aşkın süredir böyle. üzerlerindeki baskının ben de çok ağır olduğunu biliyorum ama en azından sahnede bunu yansıtmamalı TOP. Hava alanı fotoğraflarında ya da tv programlarında surat asabilir ama sahnede surat asması kabul edilir gibi değil.
      Düşünsene yıllarca bekledi fanları sonra 300 dolar verip vip bileti aldılar ama tek gördükleri şey sahnede surat asan TOP >< O insanlara da günah değil mi?

      Sil
    2. Tabiki de yazık.Ben bile çok rahatsız oldum.Özellikle Seoul Music Awards'taki halinden.Ancak o da bir insan yani.Kimisi vardır profesyonelce üstesinden gelir kimisi de yansıtmak durumunda kalır.Fanları da müşteri gibi düşünürsek TOP bir nevi onları hoşnut tutmak zorunda evet.Ama bu tuhaf hallerinin daha önceden başlamadığını nerden biliyoruz?Belki de bir süredir kendini kötü hissediyordu yansıtmaya geçen yıl başladı.Ayrıca geçiş dönemi yıllarca süren var.Tabiki de uzun oluyor.Sadece olabildiğince sinirleri yıpratmadan destek olunmalı.Görüyorum çünkü resmen bazı TOP stanlar TOP'dan beter olmuş bunalıma girmiş.Onu kendinden yada ailesinden iyi kimse düşünemez.Abartmamak lazım.Böyle bir hallere girmeden önceki TOP'ı hepimiz biliyoruz.Çoğu fanın gördüğü gibi de sadece yakışıklılık abidesi değil.Gayet mükemmel söz yazan,rape aşık bir adam vardı ortada :D O yüzden BB'de zaten.Kendine gelip bu yeteneklerini kullansa uçacak.Gerçi kime anlatıyorum benden çok daha iyi biliyorsun bunları.Bırakıp gitmeyi de düşünebilir evet ama bu fanları yine üzecek.Belki de toparlanacağına inanıyordur.Yada ortada toparlanmalık bir durum görmüyordur bilemem :D Alışveriş yapıp geldi yeni ciciler aldı kendine,tazelendi ve şimdi müthiş bir başlangıç yapacak.Buna inanıyorum.Alışveriş yapmış TOP bana umut verdi :D Alumni çıkıncaya kadar yine dinlensin beyimiz.Sonra bomba gibi çıkmazsa ortalığa o zaman ben de biraz umutsuz olacağım.Bak ama yine de tam değil,biraz :D Konuştukça konuştum üzgünüm.TOP jjang diyerekten noktalıyorum :D

      Sil
  2. Şimdi tüm bu anlattıklarına baktığım zaman,kaç tane konser verildi bazı şehirler oldu üst üste 3 gün kaldılar,oradan oraya uçtular,Filipinler'de hafta içi konser verdiler bu sırada TOP film çekti,Fubu için poz verdi.Herkesin bünyesi aynı değil,G-Dragon kadar çalışkan birini gösteremeyiz ama bu TOP'ın kaldıramayacağı bir durumdu bence.YG demedi Top hasta diye,hayranlar dedi,Running Man çekimlerinde uyuya kaldı,dudaklarında yaralar vardı,ama showun yönetmeni daha sonra diyor ki "T.O.P and Taeyang encouraged the other members a lot while completing their mission." hani bakıyorum You&I,Go Show en aktif olan üyelerden biriydi buralarda,başlardasıkıntı yoktu,ama bu yolculuklar başladı,ve her konser aynı,show aynı,"Hadi size fantastic baby dansını öğretelim""buranın kızları en güzelleri""show me what you got" vs. biz bile 2-3 gün sonra yeni müzikler indirmeliyim bunlar sıktı demez miyiz ? Ve bence artı Top'ın hayatında başka kötü şeyler olmuş olabilir,sevgilisinden ayrılmıştır ? Babası ile sorunu vardır ? Bilemeyiz ki...Dünya turu boyunca tek Top değildi eksilen,bir kaç üye de bunu yaptı ***Taeyang***,o da vokal olarak kaybetti... olabilir diyorum sadece.Çünkü gerçekten yorucu,bu aralar daha bir aktif görüyorum Top'ı sanki,bir şeyler düzeliyor gibi,düzelecek de,inanıyorum.Yoksa şu ana kadar çoktan çoğu kişi müdahale ederdi,en azından iş olarak bakarsan YG negatif pozitif bir şey yapardı,aynı şeyleri düşünüyorum seninle ama bunları da görmek lazım bence :)

    YanıtlaSil
  3. Yanlış hatırlamıyorsam Top kendisi rahatsız olduğunu söyleyerek özür dilemişti şubat 2012'deki konserde.
    Beni rahatsız eden bir iki performanstaki performans düşüklüğü değil. Sonuçta en başarılı sanatçıların da kötü günleri ve dolayısıyla kötü sahneleri olabilir ama genel olarak son dönemde ne yaparsa yapsın isteksizce yapıyor Top. En azından bir seyirci olarak ben bu izlenimi alıyorum.

    YanıtlaSil