30 Kasım 2013 Cumartesi

Mama 2013


    Mama'nın üzerinden bir haftadan fazla geçti ama ben yazıyı anca bitirebildim. Bu seneki Mama beni her şeyiyle çok eğlendirdi. Ödül programı değil koskocaman bir sirkti mübarek:D Performanslar açısından vasat kalsa da eğlence olarak geçen seneye bin basardı bence.
   


Exo


  Lipsync olayını yalamış yutmuş hatta bu konuda master olmuş tipik Sm grubumuz Exo'dan başlayalım. Yaratıcılıkta tavan yaparak okul konseptli bir performans sergilediler:D Canlı söylemediklerini görmemezlikten gelirsek her şey iyi gidiyordu taa ki Exo bu senenin en korkunç şarkısını söylemeye karar verene kadar.İşte o andan itibaren performans benim için katlanılmaz bir hal aldı. Ben de fırsattan istifade bu zamanı tuvalet molası olarak kullandım:D

   Exo'nun ödül törenine kattığı yegane güzellik Xiumin'di bence. Big bang'in performansını izlerken suratındaki ifade beni çok eğlendirdi.Eğer Seungri'nin kendini ekranda gördüğündeki efsanevi gülüşü olmasaydı gecenin en efsanevi tepkisi olabilirdi. şapsal görünümlü falan ama pek sevimli veletmiş:D Fansitelerinin toplu linkini gönderen panax'a da teşşekkür ederim. 
   Aldıkları yılın albümü ödülüne gelince mama dijital satışları dikkate almadığı için Exo aldığı ödülü hakketti bence. Growl şarkısına her ne kadar pek de bayılmasam da başarılı olduklarını görmemek için kör olmak lazım. Her ne kadar bazı soneler kendilerini kandırmaya devam etse de Growl bu sene Sm'den çıkan en başarılı şarkıydı.






BIGBANG

   Mnet hepimizi son 15 yılın en güzel performansı olacak diyerek gazladıktan sonra performansa hiç bir atraksiyon katmaması beni sinir etti. Sm gruplarını her zaman haftalık müzik programlarındaki performansların başına tuhaf bir intro koyarak tüm ödül törenlerinde ısıta ısıta önümüze sürdüğü için eleştirmişimdir. Malesef bu kez benzer şeyi Big Bang yaptı. Solo kısımlar malesef beklentimin altında kalsa da Fantastic Baby performansında ortalığı yıkarak kendilerini affettirdi keratalar.
   Fantastic Baby performansında beni mutlu eden o kadar çok şey vardı ki hangisinden başlayayım bilemiyorum. Madde madde gitsek iyi olacak o yüzden.




1) Big Bang üyelerini genelde Yg dışındaki idollerle pek samimi göremeyiz televizyonlarda bu yüzden Mama akşamı Lee Hyori ve Snsd kızlarıyla yan yana görmek pek eğlendirdi beni. Hyoyeon ve Seohyun'u görünce keşke Yuri ya da Tiffany gelseymiş diye düşünmüştüm ama kızlar beni haksız çıkardı. Normalde Himalayalar kadar soğuk bulduğum Seohyun bile Seungri'nin iteklemesi akabinde Fantastic Baby dansı yaptı. Yıllardır gözümüze gözümüze sokulan 2ne1 Big Bang çiftlerinin gözümüze gözümüze sokulmaması da Mama'nın büyük artılarındandı bence.




2) Doom dadan performansı da çok güzeldi. Top sırtında kocaman mikrofonla ortaya çıktığında bastım kahkahayı. Bizim deli o tuhaf kıyafetlerle bile nasıl mükemmel görünebiliyor anlamış değilim. Program boyunca mikrofonun azizliğine uğramayan tek kişi Top'dı. Sesini mükemmel bir şekilde duyduk. Gerçi bunla gür sesinin de bir etkisi olabilir. Fantastic baby sırasında giydiği anlamsız derecede büyük çirkin paltoyu görmezden gelirsek Top ve Top stanlar açısından her şey güzeldi mama boyunca.

                                     

Ama benim favorim aşağıdaki resimde giydiği siyah takımdı. 


3) Pembelerin içinde çıka gelen Daesung her zaman bir artı puandır. Daesung'un saçı da pek güzeldi. Gerçi Daesung'un solo performansı olmaması hepimizi üzdü ama bazı viplerin olayı abartması da gereksizdi. Niye japonca albümünden şaarkı söylemedi diye soranlara da ayrı bir güldüm. Daesung Mama'dajaponca şarkı söyleseydi Koreli neztizenler çiğ çiğ yerdi yavrucuğumu. Çektiği o kadar sıkıntıdan sonra en son ihtiyacı olan şey netizenler tarafından Kore'ye ihanet eden japon yalakası idol olarak yaftalanmasındansa sahneye çıkmaması bin kat daha iyidir. Ayrıca sadece Fantastic Baby'dekibir kaç satırı söylemek için mi taa Japonya'lardan kalkıp Hong Kong'a mı gittidiye soran viplere de ayrıca gıcıkoldum. Big Bang'in Japonya promosyonları sırasında çıktığı tüm müzik programlarında Fantastic baby'nin sadece ilk partını söyledi. İlk partında Seungri'nin söylediği kısım olmamasına rağmen Seungri onlarla tüm sahnelere çıktı. O yüzden sadece çok kısa bir kısım için niye gitti Daesung diye sormak Seungri'ye haksızlık etmek olur.



4) Taeyang ve mikrofonlar pek anlaşamayan bir ikili bu günlerde. Taeyang'ın sesini doğru düzgün hiç duyamadık Ringa Linga performansında. Danslar hoştu ama Taeyang yine sirk ucubesi gibi görünüyordu T___T Bu çocuğu dizime yatırıp poposuna şaplak atmak istiyorum(bu sefer erotik bir gönderme yapmıyorum hemen sapık sapık düşüncelere dalmayın) Ah evladım neden böyle oldun sen hiç bilmiyorum? Sana mohawkını değiştir diyen dillerimiz kopsun emi. Yine de canımız ciğerimizdir diyor ve tez zamanda eski haline dönmesini diliyoruz.


5) Seungri'm aslanım Gotta Talk To You söylemeyerek hepimize büyük kıyak yapmış. Diğer solo şarkılar yanında çok bayık kalırdı. O yüzden Lets Talk About Love çok yerindebir seçim olmuş. Performansı da ayet güzeldi ve en önemlisi Seungri çook yakışıklı görünüyordu. Bu çocuğun hiç bir durumda kendini bozmamasına bayılıyorum. Yok saçımı değiştireyim yok tarz yapayım derdi yok hiçbir zaman. Her zaman kendine yakışanı giyiyor.



   Bir noktadan sonra Seungri'nin içindeki garson ortaya çıktı ve Seungri  masa sandalye taşımaya başladı:D Sen Kore'nin en büyük grubunun maknaesi ol ondan sonra Mama'da masa sandalye taşı. Olacak iş mi? Zaten Seungri hamallığa başladığında Crayon pop kızlarından birinin suratındaki ifade o kadar komik ki anlatamam.


6) GD desen dünyanın en absürd saçlarından birini seçmiç yine yeni yeniden kendine. Vallahi 40 yıl düşünsem saçlarımı küçük Hüsametttin gibi ayırıp üst taraflarını civciv sarısına boyatmak aklıma gelmez ama fashionista(!) olmak bu demek herhalde. Zaten programdan sonra günlerce Gd vs yumurtalı sushi geyikleri döndü:D Crooked performansı eğlenceliydi ama herhangi bir Inkigayo performansından pek de bir farkı yoktu.
 Gd aldığı ödülleri sonuna kadar hakketti bence. Evet Crooked herhangi bir dans kareografisine sahip değildi ama sahne şovu olarak ele alındığında Crooked>>>>>>>>tüm robotik Sm dansları. Yılın artistini de sonuna kadar hakketti Gd. 400 bin kişilik Asya turu + 200 bin fiziksel albüm satışı + 5 milyon dijital sarkı satışı+ Infinity Challenge'a yaptığı şarkı ve programdaki Gdony çiftinin popülerliğini göz önünde bulundurduğumuzda bu sene Gd kadar göz önünde olan başka bir artist yoktu. O yüzden Exo fanları üstüne bir bardak soğuk su içip hazmetmeye çalışsınlar Gd'nin ödülünü.


Rain




      Tüm şarkıcılık kariyeri fısıltıyla söylenilen vasat altı şarkılardan oluşan ve dünya starlığı da kasları gibi steroidle şişirilmiş ve sahte olan Rain, askerlikte yediği haltlardan sonra "yıkılmadım ayaktayım" mesajı verme gayretine düşmüş ama başaramamış.(en azından benim açımdan öyle) 

       Rain şarkıları ikiye ayrılır;


1)Hareketli  şarkılar; Bu şarkılar üstünü başını yırtmaya çok müsait olup  ve arkadan gelen müzikten Rain'in sesinin duyulmadığı şarkılardır. Sonuna doğru bir dans kısmı muhakkak olur işte tam da orası tişörtü yırtmak için en müsait andır.



2)Romantik şarkılar; Rain'in olmayan vokal kabiliyetini sonuna kadar kullanmaya çalışması sonucunda tüm şarkı boyunca tuhaf inlemeler duyulur bu şarkılarda. Ama belki de en ilginci romantik olması gereken bu şarkılarda Rain'in kalçasını sürekli öne arkaya sallamasıdır. Zayıflamak için spor salonuna giden bayanların gayet iyi bildiği
bacakları açıp yere çökme hareketini Rain artık hayatının bir parçası haline getirmiş bu da yetmemiş harekete kalçayı öne arkaya hareket ettirmeyi eklemiş.
       Alın size Rain'in tüm müzik kariyerini 2 maddede özetledim. Ha onca yıllık kariyeri var nasıl yani sadece 2 tip şarkısı mı var diye soracak olursanız, Rain'i sürekli devreden bir ondalık sayı gibi görmenizi öneriyorum. Her albümde sanki bu hareketleri daha önce hiç yapmamışcasına yapar Rain. Mnet'de yeni başlayacak programının yüzü suyu hürmetine Mama bol keseden sahne süresi vermiş Rain'e, Rain de kendinden beklendiği gibi
gayet sıkıcı bir sahne ortaya koymuş. Program acısından olmasa da olurmuş hatta çok daha iyi olurmuş.

Not: Rain için gösterilen videoda Angelina Jolie'den alıntı yaptıklarını görünce kahkahayı bastım:D



2ne1

     Son performansları bize şunu tekrar göstermiştir ki 2ne1'ın canlı şarkı söylemesine asla izin verilmemeli. Bazı Sm sanatçıları gibi konserler dahil her yerde lipsync yapmaları hem onlar hem de bizim kulaklarımız için daha hayırlı olacaktır. Bom'un yüzü gerçekten korkunç görünüyordu. Ya fanları o kadar fazla alien dedikten sonra Bom
gerçekten de tanımlanamayan bir varlığa doğru başkalaşım geçiriyor ya da Bom bu saatten sonra kurtuluş olmadığını görüp kendini Kore estetik cerrahinin gelişmesi adına denek olmaya karar verdi. Her iki ihtimal de korkunç ama performansta beni benden alan bir şey vardı ki o da Bom'un üzerindeki güzeller güzeli sarı palto<3 İlk görüşte aşk dedikleri bu olsa gerek.

   CL ve Icona Pop sahnesi izlerken bende bir acıma hissi oluşturdu. Görüyorsunuz çok çabalıyorlar ama olmayınca olmuyor işte.
  Mama sonrası bir fan havaalanında Park Bom'la bir fan arasındaki diyaloğu okuduğumda gülmekten yerlere yattım:
Fan: "Mama performansınız hakkında ne düşünüyorsun?"
Park Bom: "Açıkcası biraz hayal kırıklığıydı."
Fan: "Ama sen çok muhteşemdin."
Park Bom:"Evet biliyorum."
 Şmdi bu şu demek: "Performans bok gibiydi ama bu sefer içine sıçan ben değildim:D" ki haksız da sayılmaz Bom mr removed videosunu dinlendiğinde Cl ve Dara'nın Park Bom'dan kat be kat daha beter olduğu anlaşılıyor. Ayrıca Park Bom'un saniyede grup üyelerini satması da ayrıca komik.



Troublemaker aka Hyuna ve El çantası


Hyuna chipmunk sesine sahip olsa da, yerden bitme olsa da kendini izletebilen nadir bayan idollerden biri. Kızın değişik bir aurası var. Cube zıtların uyumunu düşünerek olsa gerek bu karizmatik kızın yanına gelmiş geçmiş en silik erkek idol olan Hyunseung'u koymuş. Sonuçta ortaya milletin ölüp bittiği bir ikili ve aynı zamanda  Cube şirketinin en başarılı grubu ortaya çıkmış. Buraya kadar her şey iyi güzel ama gel gör ki bu iki insana verilmek istenen imaj çok yanlış bence. Bu ikisi sahnede seksi olmaya çalıştıkça bende anneleri salonda gün yaparken arka odada doktorculuk oynayan çocuk izlenimi bırakıyorlar ki bunun sorumlusu Hyunseung'dur bence çünkü Hyuna tek başına iken gayet seksi olabiliyor ama aynı şeyi yanındaki casper için söyleyemeyeceğim. Troublemaker ile hissiyatım bu şekilde olmasına karşın iyi ki de Mama'ya gelmişler dedim kendi kendime. Eğer onlar gelmese o zorlama öpüşme sahnesi gerçekleşmese bu mükemmel tepkileri göremeyecektik. 





Crayon Pop ve Ylvis

  Gecenin en eğlenceli performansı bu ikilinin performansıydı. Hem Fox performansı hem de Bar Bar Bar çok eğlenceliydi bence. Kendini ciddiye almadan sahneye eğlenmek ve eğlendirmek için çıkan insanları çok severim. Psy'ın başarısının arkasındaki nedenlerden biri de buydu bence. Dışardan bir insanın gözünden bakıldığında zaten Kpop ciddiye alınmayacak/alınamayacak bir olgu zaten. düşünsenize bir kaç ergen birleşmiş cıstak cıstak şarkılar eşliğinde, parlak kıyafetler içinde hoplayıp zıplıyor. Sen istediğin kadar sevdiğin gruba ya da onun müziğine anlam yükle dılarıdan görülen manzara bundan ibaret. İşte Crayon Pop(ya da Crayon Pop'ın şirketi) bunun bilincinde. O yüzden onları seyretmek benim için çok zevkli. bar Bar bar bu senenin en büyük hitlerinden biriydi zaten. Daha büyük bir ödülü hakkediyorlardı ama malum Mama, Melon ve bütün ödül törenleri büyük şirketleri kayırıyor Kore'de.
  Ylvis'in Bar bar bar dansını öğrenip kızlara katılması da çok hoştu. Bu sene yukimle bokunu çıkarana kadar dinledik şarkılarını zaten:D


 Stevie Wonders

     Korelilerin etkinliklerinde batılı sanatçıları görmek hep eğlendirmiştir beni. Koreliler bir türlü Kpopun batılılar tarafından ilgi görmesine alışamamış. İçinizde kpopun olmazsa olmazı toplu konserlerini izleyenler ne demek istediğimi anlayacaktır. Konserlerde kameramanlar sürekli sanki tropik bir hayvanlarmışcasına sürekli batılı kızları çeker. Verilmek istenen mesaj şudur " Bırakın Koreli ergen kızları, hatta diğer Asyalıları, bakın batılı kızlar bile bizi dinliyor" Korelilerin batı özellikle de Abd karşısındaki eziklikleri malum zaten. Işte tam bunun yansımasını gördük Mama'da. Stevie Wonders şarkı söylerken idollerin hali belki de programın en trajikomik anıydı (Troublemaker'ın seksi olmaya çalışırken absürd olması da başka bir trajikomik andı)
     
     Konuyu dağıtmadan idollerin tepkilerine geri dönelim. 3 gruba ayırabiliriz idol tepkileri;

1)Stevie Wonders konuşurken anlıyormuşcasına kafa sallayan ve izleyenlere İngilizceye hakim olduğu imajını vermeye çalışan idoller.

2) Stevie Wonders şarkı söylerken şarkıyı sanki bilip eşlik ediyormuş gibi ağzını kıpırdatan ama kamera zoom yapınca piç gibi ortada kalan idoller (Bu tiplerin bir benzeri de ödül törenlerinde idolleri izleyen/izlemek zorunda bırakılan Koreli oyunculardır. Özellikle yeni yeni yıldızı parlamaya başlayan oyuncucular izleyenlere "sempatik bir şekilde şarkılara eşlik eden güzel/yakışıklı ve alçak gönüllü oyuncu" imajı vermek adına sahnedeki idole eşlik ediyormuş gibi dudaklarını kıpırdatır lakin kameranın yüzlerini birkaç saniyeden uzun çekmesiyle dudaklarını şarkıya uyduramayan oyuncuların foyası meydana çıkar. Artık bu saatten sonra yapılabilecek tek şey kalmıştır. O da sanki kamerayı görünce utandığından şarkıya eşlik etmeyi bırakmışsın gibi utangaç bir şekilde gülümsemek...ve perde)

3)Karşısında ünlü bir siyahi şarkıcının şarkı söylediğine bir türlü inanamayıp hayretle sahneye bakan idoller. 

4) Ve Taeyang. Bu ne biçim kategori demeyin çünkü benim gözümde Taeyang tepkisi diye bir tepki vardır. Peki bu nasıl tepkidir? Yukarıdakilere kıyasla çok basittir aslında. Tek yapılması gereken kendini kaptırıp dans etmektir. Taeyang'ın dans etmesi için karşısında kim olduğunun hiç önemi yoktur. İmamın eşeğini de o sahneye çıkarıp anırtsan Taeyang aynı coşkuyla dans edecektir.

   Seungri'nin kör olan Stevie Wonders'a mikrofon uzatması ve onun görüp almasını beklemesi de gecenin saçmalıklarına bir yenisini ekledi.

  Gecenin Olayı ise Seungri'nin Hyuna'nın Hoya'nın omzunu açamasını gördüğünde gülmesi ve canımız ciğerimiz kameramanın bunu yakalamasıydı. Sırf bu bile Mama'yı izlenmeye değer kılar benim gözümde:D






11 yorum:

  1. Acımasızca eleştirmişsin bakıyorum :D Ama hoşuma gidiyor bu heheh :D Çoğu zaman diğer insanların zevklerine saygı duymak zorunda kaldığım için -tabi samimi olduğum kişilerin yanında saydırıyorum- acımasızca eleştiremiyorum, içimde kalmıyor değil :D Okuduklarımın %90'ına katılıyorum açıkçası, acı da olsa gerçekler bunlar.
    EXO için Growl'u bilmem de albümdeki şarkılar gayet iyiydi. :D Lipsync olayına gelirsek sadece SM değil bütün K-pop piyasası bu işin cılkını çıkarmış durumda, alıştık artık. 2NE1 performansı maalesef çok kötüydü. Crayon Pop&Ylvis gecenin en eğlenceli olaylarından biriydi. Ammaa beni en çok güldüren zat Seungri oldu, borçluyum valla çocuğa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak etmeyin ben hepinizin yerine eleştiriyorum.😈

      Sil
    2. ya abi ben sana bittim şuan internette olma nedenimsin haberin yok YGstan olarak değil de objektif okuduğumdan sanırım herşey beni eğlendirebiliyo dfhsjg

      Sil
  2. Ne kadar acınasısın ve hiçbirşey bilmeden yazı yazan salağın tekisin.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba çok güzel eleştirmişsin, k pop gruplarını tanısam şarkılarını arada dinlesem de kimseye karşı hayranlığım yok. K pop grupları her yerde hayranlıkla övülüyor hele fanları :D Ama eleştiri yazmak herkesin harcı değil sen döktürmüşsün. Sonuçta hepsi bir insan etten kemikten bu kadar yüksek tutmanın anlamı nedir bir türlü cevap alamıyorum :D Park Bom un suratına kesinlikle katılıyorum. Kendisini ilk resimlerde gördüğüm de korktum gerçekten. Hayranları ne kadar suratında lif falan olduğunu söylese de söylediğin gibi kendini estetik cerrahların eline bırakmış böyle demene güldüm gerçekten :D

    YanıtlaSil
  4. Tamam hadi imajın acımasız eleştirmen ama bir şey soracağım. Allah aşkına, HyunA ve el çantası nedir ya? Cidden bunun için bir açıklama bekliyorum. Hadi yazının bazı kısımlarında haklısın da diğer kısımları çok saçma ve sanki hiç bir şey bilmeden konuşuyormuşsun gibi geldi.
    İlla havalı, kendisine hasta olunan, silik olmayan bir idol olmak için kas mı yapmak lazım ne anlamıyorum ki? Millet Hyunseung'un kası yok diye resmen ilgilenmiyor çocukla yaa. Neymiş efendim, Hyun kassız ay hiç beğenmedim vıdı vıdı. Siz de bunları göre göre silik imajı veriyorsunuz çocuğa. Bu oğlanın gayet de kasları vardı geçmişte. Gidin bakın istiyorsanız. Adonisinden tut da baklavalarına kadar... Ama sonra noldu? O azgın, manyak ruhlu, sapık fanlar çocuğa her fırsatta kas showu yaptırmaya çalıştılar. Ki Hyun bundan nefret ediyor. Sonra noldu çocuk sporu bir ara resmen kesti. Şu an yapıyor mu bilmiyorum ama o kasları göstermemek için hala uğraşıyor, direniyor bu çocuk. Bu çocuk böyle yaptıkça noldu? İlgi azaldı. İlgi azalınca noldu? Çocuk el çantası oldu. Tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hyunseung'a el çantası dememin nedeninin kassız bir vücuda sahip olmasıyla yakından uzaktan alakası yok. Bir şarkıcı sahnede kendini izletebilmek için baklavalara sahip olmak zorunda değil ayrıca.
      Benim demek istediğim Hyunseung'un sahnede silik durması, star ışığının olmaması zaten eğer Big Bang belgeselini izlediysen Hyunseung'un Big Bang'den elenme sebebinin de bu olduğunu görmüşsündür. "It factor" denen şey herkese nasip olmuyor. Mesela Hyuna berbat bir vokal olmasına rağmen sahnede kendini izletmeyi başarıyor. Hyunseung sadece Hyuna'nın yanında değil Beast'in yanında da silik kalıyor bence. Aslında sesi güzel iyi dans ediyor ama o star ışığı yok. Yanında herhangi birisi olduğu anda benim için Hyunseung'u izlemek imkansız oluyor çünkü yanındakinin aksesuarı gibi duruyor sahnede.
      Yani Hyunseung karşımıza Biscolata erkeği olarak bile çıksa ben aynı şeyleri söylerdim :D

      Sil
    2. Onun silik olarak görünmesinin sebebi de kassız olması bence. Çocuk baştan kaybetti. O kasları kaybetti, hayranları da kaybetti. Yani manyak ruhlu fanlar yüzünden silik görünüyor bence. Ki senin olgunca düşündüğünün farkındayım. Bunu göz önüne alırsak direk silik olmasının doğuştan gelen bir şeymiş gibi yazman biraz garibime gitti açıkçası. Ayrıca deli bir Hyun Seung fanı olarak, çocuğu el çantası olarak nitelendirmen beni çılgına çevirdi. Mağdur olarak nitelendirmen daha iyi olabilirdi.
      Neyse sonuç olarak Hyun Seung'un bir Rain, bir GD ve ya bir Donghae falan olmadığının farkındayım (BIGBANG belgeselinde bu gerçek yüzüme iyi bir şekilde çarpmıştı.) ama el çantası olarak nitelendirmen biraz kaba kaçmış sanki.
      Biscolata erkeği konusuna gelince; onu öyle görünce bir antinin düşüncesi bile değişebilir bence. :D

      Sil
  5. Seungri'nin sahnesine güzel deyip Rain'i sesini eleştirmen de tam VİP'lik hareket yanlız nedir bu VİP'lerin kendilerini kaf dağında görme olayı ?
    Neyse ben şuraya Rain'in başarılarını bırakayım da gideyim

    - Kore de bir dizi de başrol oynayan ilk idol'dür onun sayesinde idoller için yeni bir meslek kapısı açılmıştır

    - Full House dizisi Çin de o kadar popüler olmuştur ki Çin de hala aktif olan ve içinde diziden sahnelerin maket ve resimlerinin yer aldığı Full House adında bir açık alan parkı yapılmıştır

    - People dergisi tarafından her sene düzenlenen dünyanın en güzel insanları listesine giren ilk Koreli

    - Tokyo Dome'da konser veren ilk koreli

    - Dünya turu düzenleyen ilk koreli

    - Madison Square Garden'da konser veren ilk koreli

    -MTV ödülü kazanan ilk koreli (Film ödülü kazandı) (Yıllardan beri Bigbang MTV kazandı işte dünya yıldızı der durursunuz)

    - Bir Hollywood filminde başrol de oynayan ilk koreli

    - En iyi erkek oyuncu ödülünü kazanan ilk idol

    Kusura bakmayın da o dünya yıldızı grubunuzun rapçisi gidip Japonya da web dizileriyle kendini tanıtmaya çalışırken ünü steroidlerle şişirilmiş dünya yıldızı Rain Bruce Willis ile filmlerde rol alıyor Çin de milyon dolarlık anlaşmalarla Çin'in en büyük kanalının yeni dizisinin başrolünü üstleniyor yorum yapacaksınız bari biraz bilgi sahibi olun ;)

    YanıtlaSil
  6. Not 3 kez de Time Dergisi tarafından dünyanın en etkili insanları listesine girdi 1 kez 1. oldu

    Rain çıktığında o arada performansları izleyen A-Pink ve Exo gruplarının heyecanı herşeyi açıklıyordu zaten

    YanıtlaSil